söndag 28 februari 2010

Fusk bröd....Dekorationsbröd......

Idag ska jag inte skriva ner något recept utan ge er tipset om hur man gör ett fuskbröd. Vad är det för vits att baka ett bröd om man inte ska äta det kan man tycka?! Detta är ett dekorationsbröd och det är det som är själva grejen. Det ska fungera som en dekoration .
Man kan ta vilket brödrecept som helst. Själva formen på brödet bestämmer man själv. Jag gräddade mitt bröd i en högre sockerkaksform. När brödet är färdigt och har svalnat av lite så gröper man ut brödet nerifrån. Så att bara själva skorpan finns kvar runt om och på ovansidan.
Sen torkade jag brödet i ugnen på svag värme ca 50 grader. Det kan ta nån timme eller två.
Det sista så stänger jag av värmen och låter brödet eftertorka med ugnsluckan lite på glänt.
Jag har stagat upp mitt bröd med lite folie i mitten. Dekorerat med smörpapper och band.
Lycka till!!!
Carina

3 kommentarer:

  1. Vad fiffigt..hur länge håller brödet? Eller blir det som en skorpa? Kram Anne

    SvaraRadera
  2. Det håller en evighet........
    Carina

    SvaraRadera
  3. Ah..då är det bröd för mej:D Kram

    SvaraRadera